Secretariaat Geen reacties

Week van Zorg en Welzijn – Doe mee!

Van 11 tot en met 16 maart 2019 wordt voor de zevende keer de nationale Week van Zorg en Welzijn (WZW) gehouden. Dé gelegenheid om te laten zien wat we doen en waar we trots op zijn als sector. In 2019 focussen we ons op de doelgroep zij-instromers en herintreders. Zorg- en welzijnsinstellingen kunnen jaarlijks deelnemen door middel van een open dag of activiteiten.

Festivals ontdek Zorg en Welzijn

Sinds november zijn we in de regio Zuid-Holland Noord en Midden-Holland achter de schermen druk bezig met het organiseren van twee festivals.

Op twee locaties in de regio zetten wij de deuren open voor herintreders, zij-instromers en studenten. Zij ontdekken alles over o.a. opleidingen, loopbaanadvies, aanbod van vacatures in de regio en de grote diversiteit aan functies en sectoren binnen zorg en welzijn.

Verwacht geen standaard banenmarkten met kraampjes, maar aantrekkelijke festivals waar het bruist van de energie en van alles te beleven en te ervaren is! Denk bijvoorbeeld aan een innovatie-lab met technische snufjes die zorgmedewerkers ondersteunen bij hun werk, speeddates met werkgevers, workshops, CV-dokter, loopbaangesprekken,  virtual-reality, (lokale)artiesten, foodtrucks, sneltekenaars, spelletjes etc.

Iedere bezoeker moet het festival verlaten met nieuwe inzichten en/of een concrete afspraak voor loopbaanadvies, meeloopstage, oriëntatiebaan, of een gesprek voor een leer-werktraject, afhankelijk van het aanbod en de behoefte bij de werkzoekende.

Gouda – MBO Rijnland

Dinsdag 12 maart 15.00 – 21.00 uur