Wanneer betaal ik een eigen bijdrage?

Als lid van Stichting Gravenberch betaald u voor sommige diensten geen eigen bijdragen. Hebt u ervoor gekozen gebruik te willen maken van pastorale zorg dan betaald u een eigen bijdrage. Pastorale zorg is geestelijke ondersteunde zorg vanuit de christelijke gemeente. Als lid mogen u en uw gezin gebruik maken van pastorale zorg.  In het kennismakingsboekje welke u bij uw aanmelding van ons hebt ontvangen kunt u alles vinden over onze dienstverlening en uw lidmaatschap. Bent u nog geen lid dan is dat voor u anders geregeld.

Om toch van onze goede zorg te willen genieten zijn er andere mogelijkheden naast het lidmaatschap. U kunt particulieren zorg ontvangen of zorg vanuit de Wmo.

Particuliere zorg

De zorg van Stichting Gravenberch is persoonlijk. We willen daarin dienstbaar zijn om goede zorg te kunnen verlenen. Voor de particuliere zorg hebt u de vrije keuze om uw zorg pakket zelf samen te stellen. U kunt op basis van de beschikbare modules zelf kiezen hoe uw zorg eruit komt te zien. Hierin werken we niet taak gericht maar persoonsgericht. Zo bepaald u wanneer u een helpende of verzorgende wenst te ontvangen of wanneer u hulp in de huishouding nodig hebt. U kunt zich gerust thuis voelen want onze ambulante zorg past prima in een omgeving waarin u zich het prettigst voelt. Heeft u vragen over hoe onze zorg aan huis voor u geregeld kan worden neem dan contact op met onze klantenservice op 088-5327700

Wij nemen de zorgtaken over

Wanneer de familie niet langer de zorg kan dragen over een familielid dan nemen wij in samenspraak de zorg taken over. Dit kan binnen de reguliere of particuliere zorg. Van belang is dat we zorg opmaat leveren. Zorg naar uw wensen. Vraag hier meer over aan onze ledenservice.

Regulieren zorg

Vanuit de Wmo, wet maatschappelijke ondersteuning, bieden we zorg op basis van een zorg indicatie zoals, huishoudelijke hulp, individuele en groepsbegeleiding, vervoer van en naar de dagbesteding, verzorging en verpleging en jeugd zorg. Een zorg indicatie wordt verstrekt door uw gemeente of als het om langdurige zorg gaat, dan door het CIZ. Op basis van deze indicatie ontvangt u de zorg die u met een zorg consulent van de gemeente besproken hebt. De zorg kunt u ook vanuit een (PGB) Persoonsgebonden budget aanvragen welke wij volledig voor u verzorgen. Het is niet langer toegestaan dat de aanvrager ook de budgethouder is. Hier ontfermt de gemeente zich over het budget dat nodig is voor de zorg die u nodig hebt.

Kosten en indicatie voor niet leden

De zorg word vergoed vanuit uw eigen basisverzekering of een PGB (Persoonsgebonden budget). De hoogte van uw eigen bijdragen wordt niet langer meer bepaald door uw inkomen. Vanaf 2019 betaald eenieder het zelfde bedrag voor zorg vanuit de Wmo.  U eigen bijdragen betaald u aan het CAK. Op de website van het CAK kunt u de hoogte en alle regelingen hieromtrent vinden en nalezen.

Wmo aanvragen
Desgewenst verzorgen wij uw gehele Wmo aanvraag bij de gemeente van uw stad. Wilt u hiervan gebruikmaken vul dan het aanvraag formulier zo volledig mogelijk in.