Eventuele vragen

Is er een pastorale zorgpunt in de buurt
Kan ik een aanmelding doorsturen
Moet ik lid worden
Moet ik hier een account aanmaken

Is de pastorale zorg anoniem

Pastorale zorg is anoniem en willen we ook zo houden. Alle gesprekken beperken zich tot de geestelijke zorg. Uw verslagen komen niet in het EPD (Elektronisch Patiënten Dossier) zonder dat u daarvoor een schriftelijke toestemming tot hebt afgegeven. In alle gevallen respecteren we de privacy van al onze leden en delen wij geen informatie met derden.

Zijn mijn gegevens goed beschermt

Wij als organisatie hebben de verantwoording vanuit de staat om alle persoonsgegevens van derden goed en veilig op te slaan, daar waar derden geen toegang tot mogen of kunnen hebben. Onze computersystemen zijn daarom zeer goed beschermt tegen aanvallen van buiten zodat uw gegevens niet op straat komen te liggen.

Kan ik ook telefonisch pastorale hulp krijgen

Pastorale hulp is er voor een ieder. Het kan zijn dat er in uw omgeving nog geen pastorale medewerker is aangesteld of dat de afstand tot onze gemeente te groot is. In alle gevallen kunt u direct telefonisch of via de email contact opnemen met het diaconie die u een pastorale medewerker zal aanstellen.

Kan ik pastorale hulp thuis krijgen

Lang niet een ieder is in staat om zich altijd vrijelijk te bewegen. Ouderen kunnen niet altijd, door lichamelijke beperkingen of door ziekte, het huis verlaten. In zulke gevallen komen onze pastorale medewerkers bij u aan huis. U kunt dan alle gesprekken met hen voeren die uw geestelijke gesteldheid aangaan en ook zal er voor u gebeden worden.

Ik woon in een woongroep kan ik ook pastorale zorg ontvangen

Het komt voor dat u in een woongroep of begeleid woont. Ook dan hebt u recht op pastorale zorg. Het is verstandig om met uw begeleiders of toezichthouders afspraken hierover te maken en uw wensen kenbaar te maken.

Is er een pastorale zorgpunt in de buurt

Wij streven ernaar om binnen elke gemeente (stad) een pastorale zorgpunt te hebben waar u met vragen terecht kunt. als er in uw buurt nog geen zorgpunt is, dan kunt u zowel telefonisch als via de email contact opnemen met het diaconie maar u mag ook rekenen op bezoek aa huis van onze pastorale verzorgers.

Kan ik een aanmelding doorsturen?

Ja, u mag een aanmelding doorsturen. dat stellen we zeer opprijs. Het behoort ook bij de opdracht van iedere Christen om zorgzaam en behulpzaam te zijn juist voor hen die die hulp hard nodig hebben.

Wat is het verschil tussen een pgb en zorg in natura?

PGB persoonsgebonden budget

Samen met u adviseren we in de economisch zo voordelig mogelijke besteding van uw PGB, hoe die in te zetten voor welke zorg die u nodig hebt. Daar maken we afspraken over zodat u de zorg mag verwachten die u voor ogen hebt.

Zorg in natura

U bent door uw gemeente doorverwezen voor goede zorg en ondersteuning. Dat is moi want wij als zorgaanbieders weten wat zorg inhoud en beseffen dat zorg om mensen gaat. Om u! Bij zorg hoort ook administratie. Wij houden alles zorgvuldig voor u bij zodat u de tijd hebt om van de rust te genieten die u nodig hebt. En ook hier maken wij afspraken met u over de manier waarop u zorg en ondersteuning van ons verlangt.

Ondersteuning aan huis: pgb uit Wmo

Bij ondersteuning aan huis vanuit de Wmo kunt u kiezen uit hulp in natura of een pgb. U vraagt het pgb aan bij de gemeente. De SVB betaalt u uit.

De belangrijkste voorwaarden zijn:

• U moet duidelijk aangeven waarom u een pgb wilt. De gemeente kijkt of een pgb bij u past.
  • De gemeente beoordeelt de kwaliteit van de diensten en hulpmiddelen die u inkoopt.
  • Sommige pgb-houders gebruiken het pgb om ondersteuning door het sociale netwerk te betalen. Dat is de hulp die u krijgt van familie, vrienden of buren. Het kan zijn dat uw gemeente daar regels voor maakt.

U hebt een andere vraag

Staat uw vraag hier niet bij of hebt u een heel andere vraag, stuur ons uw vraag per email op en een van onze medewerkers zal proberen om uw vraag zo spoedig mogelijk te beantwoorden.

Wat is het onderwerp

Vertel ons waar het over gaat

Je naam (verplicht)

Je e-mail (verplicht)