Secretariaat Geen reacties

Hygiënemaatregelen van belang om verspreiding corona virus tegen te gaan

Goed je handen wassen, hoesten en niezen in de binnenkant van je elleboog en papieren zakdoekjes gebruiken. Die algemene hygiënemaatregelen zijn belangrijk om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Op advies van het RIVM wordt sinds maandagavond 9 maart 2020 ook opgeroepen om geen handen te schudden.

Als organisatie zijn we verplicht om dergelijke maatregelingen goed op te volgen en zorg te dragen dat ook binnen de zorg we cliënten hierop attenderen.

Voor onze medewerkers blijft de oproep gelden om thuis te blijven bij verkoudheidsklachten of verhoging tot 38,0 graden Celsius, wanneer je contact hebt gehad met een cliënt met het coronavirus of wanneer je in een gebied bent geweest waar veel patiënten zijn met het nieuwe corona virus. Denk aan zorgtehuizen of gezondheidscentra. Omdat onze medewerkers ambulant zijn is de kans op verspreiding heel groot en willen we dat voorkomen.
Bij milde klachten hoeft de huisarts niet gebeld te worden, omdat het een gewone verkoudheid kan zijn. Advies is om thuis uit te zieken en te zorgen dat je anderen niet besmet. Als de klachten erger worden, neem dan telefonisch contact op met de huisarts.
Het belang om adviezen van het RIVM op te volgen, wordt door het bestuur van Stichting Gravenberch onderstreept.