Secretariaat Geen reacties

Stichting opent een Zorgsteunpunt te Moordrecht

In de gemeente Zuidplas te Moordrecht, gelegen te midden van de woonwijk aan de Drost IJsermansingel 9, vestigt Stichting Gravenberch een zorgsteunpunt voor de omwonenden welke met zorg vragen zitten.

Vooral voor ouderen en gezinnen in de wijk is dit een handig steunpunt. Men krijgt hier ondersteuning in sociaal maatschappelijke vraagstukken waaronder de dienstverlening Wmo. De dienstverlening is geheel gratis en wordt vooralsnog niet gesubsidieerd door de gemeente. Het is de bedoeling dat we als Stichting het gemakkelijker willen maken voor hen die hulp en ondersteuning nodig hebben en het regie over het eigen leven terug willen nemen. Het laagdrempelig gevoel maakt dat sociaal maatschappelijke vragen beter kunnen worden beantwoord.

Het steunpunt zal bemant worden door ambulante verzorgsters welke ook thuis een bezoekje brengen aan de cliënt die slecht ter been is of niet in de gelegenheid is het steunpunt te bezoeken.

Bezoeker zijn op Dinsdag, Woensdag en Donderdag welkom tijdens de inloop spreek uren tussen 10:00 tot 13:00 uur.